Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 21, 2014 20:14:26 GMT 1
Als het in de 14de eeuw was, dan was het ruim na de ontdekking van Friesland door de gebroeders Zeno. 1380 zou dan te vroeg zijn. Dus rond 1395 zou een goede datum kunnen zijn. Dus tegen het eind van de 14de eeuw. Verder heb ik op verschillende sites ontdekt dat er in 1362 een grote vulkaanuitbarsting was op IJsland, hetgeen nog niets zegt over de werkelijke datum wanneer Friesland verdwenen zou zijn. Logischerwijze was het dan aan het eind van de 14de eeuw gebeurd en niet rond 1362.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 23, 2014 10:20:54 GMT 1
Ik heb nieuwe informatie over de geschiedenis van de Vulkaanuitbarstingen op IJsland gevonden.
Er was dus een vulkaanuitbarsting rond 1390 op IJsland. Dit zou een aanwijzing kunnen zijn dat Friesland in die periode ook een grote vulkaanuitbarsting had... Wie weet leidde deze tot de desastreuze gevolgen, waardoor het eiland van de kaarten verdween.
|
|
|
Post by Koalani on Feb 23, 2014 23:36:22 GMT 1
Uitstekend werk! Ik zal er volgende week mijn gids over vragen!
|
|
|
Post by Koalani on Mar 1, 2014 23:57:14 GMT 1
Ik heb het gevraagd en dat is ook niet de juiste datum.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 2, 2014 7:43:22 GMT 1
Oh, nou we zullen zien wat je gids verder zal zeggen en of er nog iets valt te ontdekken. We houden in ieder geval niet veel mogelijkheden meer over. Hier nogmaals een filmpje over de Mid Atlantic Ridge, de scheur in de aardbodem waarlangs de tektonische platen uit elkaar bewegen met een snelheid van 2,5 centimeter per jaar. Friesland lag net als IJsland op deze zeer actieve zone. Mid-Atlantic Ridge Hieronder nog wat afbeeldingen van het systeem. Friesland moet ten zuidwesten van IJsland hebben gelegen.
|
|
|
Post by Koalani on Mar 3, 2014 0:30:46 GMT 1
Volgende keer zal ik vragen of het na 1380 is gebeurd. De gids wil graag dat ik het zelf vind...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 5, 2014 18:40:10 GMT 1
Ik ben wel benieuwd waarop de datum uit zal komen. Ik ben nog steeds aan het zoeken naar aanwijzingen. Spannend blijft het. Op mijn zoektocht vond ik nog een mooie (moderne) kaart van Friesland op een Zweedse pagina. Dit lijkt op een leuk grapje, omdat er een vliegveld, maar ook een spoorlijn op is weergegeven en de plaatsnamen Zweeds lijken. Op de kaart van de gebroeders Zeno leken de plaatsnamen Italiaans... www.freezeland.se/Historia.htm
|
|
|
Post by Koalani on Mar 5, 2014 23:12:31 GMT 1
Oh, wat spannend! Dit is echter geen Zweeds, maar Faeroisch, ofwel een taal die dicht bij Faeroisch is. Faeroisch ligt tussen IJslands en Noors. Misschien praatte men die taal toen op Friesland? Misschien waren de Friezen daar alléén gasten? Of heeft de Frieze taal sindsdien zo veel veranderd?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 8, 2014 13:03:13 GMT 1
Ik denk dat je die Faeroische kaart niet al te serieus moet nemen. Maar leuk blijft het. Bewijs voor Friesland?Ik vond de volgende afbeelding van de Mid Atlantic Ridge. Opvallend voor mij was dat direct onder IJsland op de zeebodem een vorm te zien is, die aan het eiland Friesland doet denken. Kijk maar eens goed links onder tegen IJsland aan. Ik heb geen mogelijkheid om het te omlijnen, anders had ik het gemakkelijk aan kunnen geven. Misschien kan ik dat later nog eens in een blog doen.
|
|
|
Post by Koalani on Mar 9, 2014 1:02:17 GMT 1
Dus het zou een grapje kunnen zijn, hé? Ik weet ook niet hoe er anders een vliegveld daar kan zijn... Uit de laatste channeling is ontstaan dat Friesland niet na 1380 ten onder is gegaan. Men heeft het eiland dus waarschijnlijk meteen na de ontdekking er van door de gebroeders Zeno vernietigd.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 10, 2014 10:55:05 GMT 1
Ja een grap zou heel goed kunnen. Vliegvelden en spoorlijnen waren destijds onbekend in andere delen van de wereld. Het kaartje lijkt ook alsof het net gemaakt is. Maar uitsluiten doe ik niets. Misschien hadden de Friezen wel contact met de binnenaarde en was er een landingsplaats nodig voor geavanceerde vliegmachines. Is 1380 het jaar van de ondergang?
Ik vond deze regel in de geschiedenis van de gebroeders Zeno, die ik eerder in dit topic heb geplaatst: Zouden de gebroeders bijna al die tijd op de Orkney eilanden ( ten noorden van Schotland ) hebben doorgebracht i.p.v. Friesland? Het zou dus heel goed kunnen dat de Zeno's alleen kort op Friesland zijn geweest om daarna naar de Orkney's af te reizen. Dus 1380 als datum van de ondergang behoort tot de mogelijkheden.
|
|
|
Post by Koalani on Mar 10, 2014 15:52:40 GMT 1
Ιemand die in Zweden woont, een kennis van Faeroisch heeft en die ons een grapje wil spelen? Ik heb kort over Friesland ook in het Zweedse forum gesproken, maar ik vind het wat ekstreem... Vliegmachines die op Frieslands vliegveld zouden landen? Ik zal ook dat vragen! Het wordt meer en meer en meer spannend!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 12, 2014 11:05:33 GMT 1
Het gaat in ieder geval om een Zweedse website die het kaartje waarschijnlijk voor de lol heeft geplaatst. De taal kan jij beter thuisbrengen dan ik.. Deze kaart lijkt mij op een nepkaart. Maar ja als de kaart echt zou zijn, is zo'n vliegveld natuurlijk wel heel spannend. Dan wil de fantasie wel eens de vrije loop gaan...
|
|
|
Post by Koalani on Mar 16, 2014 17:37:55 GMT 1
Het laatste nieuws: Friesland is niet in 1380 ten onder gegaan en er was toch een vliegveld!!!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 17, 2014 13:01:37 GMT 1
Nou, het wordt steeds vreemder... Het antwoord zou dus betekenen dat de datum van de ontdekking niet klopt... Was het vliegveld dan een landingsplaats voor vimana's?
|
|