|
Post by Koalani on Oct 18, 2014 14:53:23 GMT 1
Dat was ook mijn oorspronkelijk idee, dat Friezen aftsammelingen van die vluchtelingen zijn.
Die ran-mensen waren waarschijnlijk mensen die gewoon malcheh-genen hadden en daarom waren ze wild. Ik geloof niet dat er in de vikingtijd noch nephilim in het open rondliepen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 18, 2014 16:26:01 GMT 1
Leuk dat we op dezelfde gedachte zijn gekomen. Toch was Friesland in het begin van de jaartelling veel groter geweest en besloeg een groot deel van Nederland en het noorden van Duitsland, maar wat typerend is, dat alleen de provincie Friesland een afwijkende taal heeft. Dat zet aan het denken. Dit was Friesland in de eerste eeuw! Vermoedelijke situatie in de eerste eeuw. De exacte grenzen zijn onbekend. A) Frisii (De Frissi zijn niet de latere Friezen zoals vaak wel vaak wel wordt gesteld. Men vermoed dat de huidige Friezen pas na 600 vanuit Noord-Duitsland Friesland binnentrokken.), B) Cananefaten, C) Bataven, D) Marezaten, E) Toxandriërs, F) Menapii, G) Ambivariten, H) Chamaven, i) Sugambri, J) Bructeren, K) Tubanten, L) Usipeti, M) Tencteren histoforum.net/juliuscivilis/artikel.htm
|
|
|
Post by Koalani on Oct 18, 2014 19:40:29 GMT 1
Dus het gebied A bestond uit Frissi die geen Friezen waren? Wie waren dan de Friezen?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 18, 2014 21:00:18 GMT 1
Waar de Friezen echt vandaan kwamen is niet goed op te maken uit de Friese Geschiedenis, die ik op het internet heb gevonden. Ik zal er me wat meer in gaan verdiepen.. Er wordt ergens vermeld dat ze waarschijnlijk rond het jaar 600 uit Duitsland kwamen, maar een duidelijk antwoord op deze vraag was dat niet.. Vanaf de zevende eeuw is er meer over de Friezen geschreven. We zullen zien wat dat op gaat leveren..
|
|
|
Post by Koalani on Oct 18, 2014 21:24:18 GMT 1
Hun taal heeft zoals eerder gezegd duidelijke Scandinavische invloed, ze kunnen dus geen Duitsers zijn geweest.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 19, 2014 16:02:12 GMT 1
Ik denk ook niet dat het Duitsers zijn geweest. De naam van de eerste Friese koning was duidelijk geen Duitse naam, maar eerder Scandinavisch! Dus dat de Friezen van het noorden zouden komen is veel geloofwaardiger.
De eerste Friese koning waarvan we de naam kennen is Finn Folcwada. Zijn naam komt voor in Deense en Noorse bronnen en in het beroemde Engelse heldendicht Beowolf.
De vergeten koningen van Friesland
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 20, 2014 9:02:09 GMT 1
|
|
|
Post by Koalani on Oct 20, 2014 13:39:25 GMT 1
Uitstekend werk, Oiva. Mijn gids zei dat het klopt dat Atlantis in het midden van de Atlantische Oceaan lag. Over de eilanden Cirnes, Hofe, Ledese, Grislandt, Neome, Icaría en Podalida en of ze hebben bestaan zei ze zowel ja als neen. En dat betekent dat ik het verder moet onderzoeken, dat het niet zo eenvoudig is.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 20, 2014 15:55:02 GMT 1
Dank je wel Koalani.
Wat je gids zegt, zou op het volgende kunnen wijzen;
De eilanden waaronder het eiland Friesland vormden samen heel lang geleden één groot eiland, toen de zeespiegel vlak na de ijstijd een stuk lager lag. De naam van dit grote eiland was Atland of wel Atlantis. Later toen de zeespiegel begon te stijgen, liep Atlantis gedeeltelijk onder water en vormde op deze wijze een eilandengroep, waar Friesland het grootste van was. Die eilanden waren dus de bergtoppen van Atlantis.
De Friezen beschikten, zoals eerder in het topic was gezegd, over een vliegveld en dus over supertechnologie om te kunnen vliegen. Waarschijnlijk wilden de Vikingen ook in het bezit komen van deze technologie en bonden de strijd aan met de Friezen.
Aan het eind van de oorlog tussen de Vikingen en de Friezen ging de archipel ten onder door een enorme kernexplosie. Verder zou het goed kunnen dat alleen het eiland Friesland door Friezen werd bevolkt en de andere eilanden eromheen door Vikingen. Het kan zijn dat de Friezen over een superwapen beschikten en dat in de strijd de boel volledig uit de hand liep.
De Friezen die levend uit de strijd kwamen zijn waarschijnlijk naar het noorden van Nederland gevlucht, om zich daar bij de Nederlandse Friezen te voegen.
|
|
|
Post by Koalani on Oct 20, 2014 20:19:33 GMT 1
Atlantis lag in het midden van de Oceaan en ging helemaal ten onder tijdens de oorlog met Griekenland. Friesland trouwens toch veel noordelijker. Maar ik kan het specifiek vragen of Friesland de resten van Atlantis was, of al die eilanden één eiland hadden gevormd en of er een oorlog was tussen de vikingen en de Friezen. En of de vikingen over een superwapen beshikten.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 21, 2014 6:32:37 GMT 1
Natuurlijk doe ik maar wat giswerk.
Omdat de oude verhalen Mythen zijn, die vaak van mond op mond doorgegeven werden, geeft het een bepaalde onzekerheid over de waarheidsgehalte ervan en moet je ze met andere ogen bekijken. Soms kan gissen belonend zijn en iets onverwachts opleveren.
Wat Atland was valt niet met zekerheid te zeggen. Volgens de Friezen lag dit door een meteoriet verzonken land ten noorden van de Wadden, dus dicht bij Nederland. Een theorie zegt dat de Noordzee vroeger land was. Ik heb ook wel eens op kaarten gezien dat Atlantis zuidelijker in de Atlantische oceaan zou hebben gelegen, maar het leek me juist zo leuk om een en ander aan elkaar te koppelen. Soms is het leuk om wat door te fantaseren om te kijken of het iets verrassends oplevert. Mythen laten ruimte over voor andere interpretaties.
Of het eiland Friesland inderdaad een onderdeel van Atlantis was, valt niet te zeggen. Volgens kaarten lag Atlantis meer ten westen van Spanje en de Canarische eilanden. Wanneer men bedenkt dat de continenten door de verschuiving van de tektonische platen uit elkaar zijn bewogen, laat het in die puzzel weinig ruimte over voor Atlantis op deze plaats.
Hieronder een kaart met de veronderstelde ligging van Atlantis.
Maar of het eiland Friesland en de archipel samen voorheen een groter eiland vormden, zou misschien wel goed kunnen. Ik ben dus benieuwd of je gids daar bevestigend op zal antwoorden.
We wachten met spanning af!
|
|
|
Post by Koalani on Oct 21, 2014 16:13:40 GMT 1
Oh ja... Voor mij werkt het beter als ik niks probeer te gissen maar een meer wetenschappelijke benadering neem, als men het over wetenschap kan hebben wanneer het over verschuilde kennis gaat. Er is vast een uitlegging waarom Atlantis in het midden van de Oceaan lag en niet ten noorden er van. Eerst die vragen stellen en dan de rest.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 22, 2014 8:10:46 GMT 1
In 2008 was er een televisie programma over dit onderwerp van de VPRO. De meningen zijn over de ligging van Atlantis verdeeld. De ligging van Atlantis zou voor de straat van Gibraltar zijn geweest volgens een beschrijving van Plato.. Volgens de meeste theorieën ligt Atlantis in of bij de Middellandse Zee. Eilanden als Santorini, Kreta, Sardinië of Cyprus staan alle model voor Atlantis.
|
|
|
Post by Koalani on Oct 22, 2014 8:52:26 GMT 1
Athene was door de Witte Broederschap beheerst terwijl Atlantis door de Zwarte was beheerst, maar beide waren duister. Ze waren en zijn vijanden met elkaar, daarom de strijd. Waarom Plato schreef at Atlantis naast Gibraltar lag weet ik niet, maar ik kan het aan mijn gids vragen. Cayce was een groot man, maar hij wist niet altijd waar de informatie vandaan kwam, dus het kan zijn dat de duistere machten Atlantis wilden laten herrijzen en dat ze het aan hem mededeelden.De twee broederschappen wilden alle informatie over het bestaan van de nephilim vernielen of vervalsen, daarom al deze tegenstrijdige bronnen. Atlantis was een nephilimbeschaving, zoals de maya´s en de inca´s.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 22, 2014 8:56:54 GMT 1
Interessant Koalani.
Andere theorieën situeren Atlantis in Noord Europa. Volgens onderstaande beschrijving kunnen deze ideeën niet stand houden. Eén ervan is het verzonken Atland.
|
|